O TEK-FEST celebrou o seu simposio coa vista posta na cidade do futuro

venres, 30 de setembro do 2016 Marcus Fernández

Manuel González (Zoom Net) conduciu a sesión matinal do simposio do TEK-FEST

O encontro internacional de tecnoloxías emerxentes TEK-FEST, que esta semana desenvólvese en Pontevedra, chegou hoxe ao seu clímax cun simposio celebrado no Pazo da Cultura, onde unha serie de conferencias ocuparon a sesión matinal, servindo o escenario para dar conta de posibilidades que a tecnoloxía pode achegar á creación, á educación e á definición da cidade do futuro.

O simposio

A xornada abriu cun acto de apertura no que estiveron presentes Anabel Gulías, concelleira de Promoción da cidade, e Alberto Oubiña, concelleiro de Novas Tecnoloxías e Normalización Lingüística. Conduciu a sesión Manuel González, director do programa Zoom Net de TVE, quen deu paso a Pedro Medina e Javier Maseda, quen debuxaron os Escenarios de Futuro: da metrópole á cidade dixital.
Tras a pequena ollada ao futuro, Isabel Berz (IED Madrid Moda Lab) quixo abrir a porta a un novo modelo educativo baseado na innovación e na investigación, para o que expuxo o proxecto de Las Manuelas, que mediante a implicación de artesás peruanas conseguiu dar lugar á Plataforma CoDiseño que fomenta a colaboración creativa derrubando barreiras a través de medios dixitais, de xeito que os produtos que elaboran con la de alpaca e tinguidas artesanalmente buscan comercializarse globalmente.
Volvendo ás cidades do futuro, Javier Noguerol (CARTO) achegou a atención ao Big Data, e á necesidade de empregar mapas para poder interpretar a información, para o que tamén ten especial importancia a figura do data analyst, xa que a enorme cantidade de información que está a xerarse precisa de métodos que poida extraer información útil para axudar a un funcionamento eficiente das cidades, así como para predicir situacións para poder anticiparse.
Jimena Merino pechou a sesión matinal cunha charla na que ilustrou aos presentes sobre a democratización da realidade virtual grazas á emerxencia de dispositivos relativamente asumibles que facilitan que hoxe poidamos xerar contidos de imaxe e vídeo envolvente que logo compartir en plataformas sociais en liña, dando lugar a un social media inmersivo que incrementa as posibilidades da creación.

Actividades abertas ao público

Xa pola tarde o Pazo da Cultura serviu para acoller demostracións de solucións de realidade virtual comerciais, e un par de experiencias artísticas: unha performance sonora de José Manuel Costa e Toño Cabanelas na que se facía un percorrido sobre a historia do soportes sonoros do século XX e unha instalación interactiva baseada na iluminación de Miguel Espada.
No que á realidade virtual se refire, os asistentes podían probar en primeira persoa a completa experiencia que ofrece a solución de HTC Vive, que permite somerxerse en mundos virtuais da forma máis ambiciosa que ten un sistema orientado ao mercado de consumo pois, aparte de contar cun casco de VR, tamén inclúe sensores de posición, o que permite que o usuario poda moverse con certa liberdade, somerxéndose dun xeito moito máis profundo en mundos virtuais, tanto para vivir escenas con grande realismo como para poder interactuar tridimensionalmente con interfaces virtuais.
Pero para moitos dos presentes resultaba máis rechamante o feito de que estivese instalado un punto de demostración de PlayStation VR, casco de realidade virtual que en outubro sairá á venda, e que en Pontevedra podía verse en primicia, o que era unha boa oportunidade para comprobar o que ofrecerá unha tecnoloxía que busca invadir masivamente os fogares de todo o mundo, popularizando a realidade virtual dun xeito sen precedentes. Dende xogos de acción até simulacións con toques cinematográficos permiten ofrecer unha proposta de lecer que nos vindeiros meses terá que pasar a proba do público.

Demo Day

Os pontevedreses que queiran achegarse a estas tecnoloxías de realidade virtual poderán achegarse mañá entre ás 16:00 e as 19:00 horas á Casa da Luz, para así experimentar os contornos inmersivos por si mesmos.

O sistema PlayStation VR puido probarse en primicia no TEK-FEST
Xusto aos postos de demostración de realidade virtual os asistentes podían interactuar de xeitos orixinais cunha instalación de iluminación
A charla de Jimena Merino pechou cunha demostración práctica da toma dunha imaxe de 360º cunha cámara Ricoh Theta S, como exemplo do accesible que é esta tecnoloxía
Un curioso xeito de poder ver as imaxes de 360º sen empregar móbiles ou cascos de realidade virtual é o formato fotográfico little planet que goza de boa aceptación por parte do público
Os interesados en probar as solucións de realidade virtual que están actualmente no mercado poden achegarse durante o sábado pola tarde á Casa da Luz (Pontevedra)

PUBLICIDADE