A Fundación MUVI achega unha mostra virtual en 360 graos coas mulleres que están detrás dos videoxogos
mércores, 29 de setembro do 2021
A
Fundación MUVI (Museo do Videoxogo), con sede en Cangas, organizou
unha exposición virtual de mulleres que “golpearon” a industria
e son xa parte da historia dos videoxogos. Trátase dunha mostra en
360 graos que percorre as contribucións de profesionais e
desenvolvedoras internacionais pero tamén galegas, é o caso de Luz
Castro ou Sara Álvarez Cubelos. A
exposición abre as súas portas (virtuais) este 1 de outubro, a
través dunha páxina de seu. A iniciativa colleu corpo a xeito
de actividade complementaria do seminario internacional
Mulleres
e videoxogos, a ambos lados da pantalla,
impulsado pola Facultade de Comunicación coa colaboración da
asociación internacional Women in Games (WIGJ), o Centro de Estudos
de Xénero e Feministas (CEXEF), a Asociación Española de
Videojuegos (AEVI), a Fundación Museo do Videoxogo de Galicia, o
Campus Innova e o Instituto de las Mujeres.
Unha
mostra que é algo máis que unha mostra
Segundo
informan os impulsores do MUVI (Jacobo e Galo Martínez), ao igual
que na edición do pasado ano o obxectivo desta exposición non
soamente se limita a ser unha solución tecnolóxica innovadora
dentro do eido museístico, cultural e expositivo, “senón que
busca, a través da súa formulación físico-virtual, explorar novas
vías de eficacia á hora de presentar e relacionar contidos,
obxectos, obras ou ideas”. E engaden: “Navegando por ela, as
persoas visitantes terán a posibilidade de gozar cunha experiencia
profunda, con información audiovisual e ligazóns externas que
convidan aos curiosos a afondar e perderse noutros lugares
interesantes da mesma temática, trátase en definitiva dun resumo
práctico, elegante e mantendo unha liña innovadora, que trata de
poñer cara e contexto a algunhas das mulleres máis relevantes da
industria a través dun percorrido cultural virtual, ambientado no
único museo sobre videoxogos de Galicia”.
Contidos
dunha iniciativa virtual
A
exposición, engaden Jacobo e Galo Martínez, permitirá descubrir e
analizar ao longo de case 50 anos de historia a obra das mulleres que
fixeron posíbel a materialización desta industria e deste ámbito
creativo, dende os comezos ata a actualidade, fomentando deste xeito
a comprensión e alcance do seu legado.
Na
visita virtual achegarase acceso íntegro aos espazos do museo e
neles poderemos atopar instalacións expositivas distribuídas en
puntos de referencia, con videoconsolas e videoxogos representativos
das biografías de cada unha das mulleres abordadas na mostra. Para a
edición deste ano, desenvolverase unha ampliación totalmente nova
que contará con dúas seccións adicadas especificamente, entre
outras, a mulleres galegas e españolas, xunto con outras figuras
femininas relevantes a nivel internacional. Inclúense as
contribucións das devanditas Luz Castro e Sara Álvarez Cubelos,
pero tamén de Tatiana Delgado, Mirella Díez, Liliana Laporte, Jade
Raymond, Jane Jensen, Brie Code, Corrinne Yu, Rieko Kodama, Carol
Shaw, Amy Hennig, Robin Hunicke, Aya Kyogoku, Kim Swift ou Rihanna
Pratchett, entre outras.