Viveiro recupera o seu pasado a través do proxecto Memoria Dixital TIC TAC
martes, 3 de febreiro do 2015
A
Deputación de Lugo vén de dar conta dos detalles dun exemplo
concreto de aplicación de novas tecnoloxÃas a nivel local. Máis
polo miúdo, o exemplo de Viveiro, concello
no que se está a desenvolver o proxecto Memoria
Dixital TIC TAC, levado a cabo na
residencia
Geriatros.
Motivo polo cal visitaba onte a localidade costeira a
vicepresidenta segunda, Lara Méndez, acompañada polo deputado de
EconomÃa do Coñecemento, Emprendedores e Innovación, Alfredo
Llano, e a alcaldesa de Viveiro, MarÃa Loureiro. Indo
ao miolo, lembrar que o municipio da Mariña foi un dos concellos que
decidiron sumarse ao programa tecnolóxico InnovaTE2:
Diputación Digital, que permitiu a
creación de tres puntos de acceso de balde e libre a Internet de 256
Kps, o máximo legal permitido para este tipo de servizos emprestados
polas administracións, dous no interior da casa consistorial e un na
Praza do Concello.
Grazas
a esta iniciativa, cofinanciada ao 80% por fondos europeos, dende
2011 máis de 150 viveirenses empregan a diario esta conexión segura
a custo cero: máis de 3.100 accesos, especialmente entre as 11:30 e
a 13:00 e as 17:30 e 19:00 horas. En canto ás páxinas máis
visitadas, salienta a propia web da Deputación, seguida das redes
sociais Facebook e Twitter; as páxinas de xornais que achegan
información local; a rede de vÃdeos Youtube e, finalmente, xornais
de información deportiva.
E en
que consiste a Memoria Dixital TIC TAC?
Pois trátase da elaboración, grazas ás testemuñas dos
participantes (todos eles maiores de 55 anos) dun rexistro
audiovisual de parte da historia local e galega, un banco de
lembranzas no que gardar vivencias e cuxo contido será publicado
nunha páxina web deseñada para a ocasión. AsÃ, as historias e
recordos de toda unha xeración estarán ao alcance de todos e
perdurarán no tempo. Neste caso, son os dos maiores da residencia
Geriatros,
que pasarán a formar parte dun rexistro individual da memoria a
través de pequenos relatos e anécdotas e, por outra, introdúcense
no mundo das novas tecnoloxÃas, facilitándolles o acceso directo a
unha tableta,
aprendendo a manexala.