Taylor Swift abandona Spotify e consegue vender máis dun millón de copias do seu último álbum nunha semana
venres, 7 de novembro do 2014
A cantante Taylor Swift está a facer historia co seu
último álbum, 1989, por conseguir
vender 1.287.000 copias na súa primeira semana, o que sería a primeira vez
nos últimos 12 anos no que un disco consegue superar o millón de copias (o
anterior foi o The Eminem Show
publicado en xuño de 2002) e Swift incluso sería a primeira artista en
conseguir superar o millón de vendas nunha semana en 3 álbums dende 1991 (cando
Nielsen SoundScan comezou a facer un seguimento das vendas musicais).
- Imaxe compartida por Taylor Swift na que pode verse como era a cantante a última vez que un álbum vendeu un millón de copias na súa primeira semana
Pero esta grande marca por parte da cantante norteamericana está a dar moito
que falar por varios motivos: por unha banda, desbotaríase a lenda de que o público
xa non merca música; e por outra banda temos o feito de que Taylor Swift
retirase a súa música de Spotify, dificultando escoitar a súa música de balde,
e creando un grande balbordo. A cantante asegura que a industria musical está a
mudar a grande velocidade, de aí que xurdan cousas novas como Spotify, servizo
que considera “como un grande experimento”, e finalmente decidiu que non se
sentía cómoda coa súa contribución a un experimento que considera que non
xustifica axeitadamente a compositores, produtores, artistas e creadores
musicais, deixando claro que non está “de acordo con perpetuar a percepción de
que a música carece de valor e debería ser de balde”.
Pero as declaracións de Swift poderían contrastar coa realidade de moitos
artistas, xa que segundo datos de Kobalt Music Publishing, que representa a
6.000 compositores como Stevie Nicks ou Paul McCartney, os compositores ingresaron
en Europa durante o primeiro trimestre do ano un
13% máis das reproducións a través de Stopify que das vendas de descargas de
iTunes, en contraste cos resultados do ano pasado, cando iTunes xeraba máis
regalías. De termos en conta os ingresos doutros servizos en liña como YouTube,
temos que en moitos mercados os artistas poden acadar maiores ingresos das
reproducións en liña que da venda da súa música.