O sistema de distribución dixital do filme de Veronica Mars provoca frustración aos seus mecenas
luns, 17 de marzo do 2014
O
filme de Veronica Mars non só vai
facer historia por ser unha realidade grazas a unha campaña
de micromecenado en Kickstarter, resucitar unha serie de televisión
cancelada grazas ao entusiasmo dos seareiros e ofrecerse en España a
través de streaming coincidindo coa
estrea nos cines norteamericanos (ignorando as impopulares fiestras de
explotación), senón que tamén vai converterse nun exemplo máis do mal que
recibe o público os sistemas de protección de moitos contidos audiovisuais, xa
que os usuarios/mecenas que non tiñan o filme en ningún dos cines próximos á
súa vivenda atoparon que a versión dixital á que podían acceder a través de
Flixster/UltraViolet resultaba imposible de reproducir en moitas ocasións.
- Imaxe da estrea do filme
Temos así que usuarios que pagaran anticipadamente pola película recibiron un
código para poder empregar en Flixster (plataforma da Warner Bros) que non
podían utilizar no servizo, pero que en moitos casos non podía traducirse nunha
copia dixital da película que puidese reproducir nos equipos dun usuarios
lexítimo (ao parecer, por numerosas complicacións propias do sistema de
protección UltraViolet, como narran
de xeito bastante dramático en Gigaom) o que levou aos responsables do estudio
a
ofrecer unha devolución dos cartos para usuarios que preferían outras
plataforma dixitais como iTunes ou Amazon (previstas cando se lanzou a campaña
de captación de fondos para producir o filme, e nas que a peza está dispoñible,
pero para as que non recibiron un código de descarga).
Esta lección debería ensinar aos estudios cinematográficos a escoitar ao seu
público, pois intentar impor unha plataforma de distribución propia pode
resultar moi prexudicial, especialmente a nivel de imaxe, pois os comentarios
que puideron lerse en redes sociais sobre este incidente podían ilustrar
claramente o malestar causado, e degradar a confianza no mecanismo de distribución
dixital empregado. Podemos citar exemplos como o de Christopher Whitaker, quen
dixo que “nunca
escoitar nada de Flixster antes da descarga de Veronica Mars. Agora entendo
porque nunca o fixera”; ou Bob Ippolito que asegura que “estiven media
hora tentando descargar unha copia lexítima de Veronica Mars para vela no
televisor con Flixter. So levou 7 minutos roubala”. Cando piratear é máis cómodo e doado que
adquirir un produto legalmente (neste caso algún usuario tivo que darse de
alta en 3 servizos á vez para poder reproducir o filme no seu televisor)
resulta evidente que algo está a fallar no sistema.
En contrapartida temos outra información interesante para os creadores que
financian os seus filmes a través de Kickstarter, pois a tenda de películas de
iTunes, baixo
a categoría de Independentes, vén de crear unha colección para filmes
financiados en Kickstarter, o que fará que este tipo de obras sexan máis
doadas de localizar, o que contribuirá a darlles visibilidade.