As aplicacións empresariais das tecnoloxías XR centraron unha xornada na UVigo
martes, 3 de maio do 2022
A
Escola
de Enxeñaría Industrial do Campus de Vigo acolleu este venres 29 de
abril unha xornada sobre a aplicación das tecnoloxías disruptivas
no ámbito dos procesos industriais. En concreto, o miolo da
actividade foi a transformación do tecido industrial cara a un
escenario 4.0, un proceso que segundo destacaron os participantes,
implica múltiples procesos de automatización, dixitalización,
aplicación de Intelixencia Artificial ou conectividade. Neste
proceso, as tecnoloxías XR (que engloban a Realidade Virtual,
Aumentada e Mixta), tamén están a ter un peso cada vez máis
destacado, xa que permiten, por exemplo, a creación de prototipos en
3D, probas inmersivas de produtos, monitoraxe en remoto, formación
virtual dos operarios, etc.
Para
analizar todas as posibilidades que estas tecnoloxías emerxentes
ofrecen ao sector industrial e avaliar o xeito de implantalas de
xeito sustentábel e eficiente nas empresas, a Escola de Enxeñería
Industrial da UVigo acolleu un seminario impartido por Arsoft e no
que participaron tamén outras compañías que xa contan con
experiencia no uso de tecnoloxías XR nos seus procesos industriais,
como Sonovision, Navantia e Cidaut, que expuxeron os seus casos de
éxito.
O
encargado de dar a benvida ás persoas participantes foi Juan Pardo
Froján, o director da EEI, que agradeceu a colaboración das
empresas para poñer celebrar este evento e recalcou o compromiso do
centro para achegar as novas tecnoloxías, coñecementos e avances á
súa comunidade universitaria.
A
primeira parte da xornada centrouse en afondar nas tecnoloxías XR e
as súas aplicacións, da man de Santiago González, director
executivo (CEO) de Arsoft. O responsábel da empresa comezou por
explicar que as tecnoloxías de realidade estendida (tecnoloxías XR
polas súas siglas en inglés) son todas aquelas que “crean
contornas e obxectos xerados por ordenador e permiten unha
experiencia inmersiva mediante a cal as persoas usuarias se mergullan
nun mundo virtual ou interactúan cunha extensión deste”.
Dentro
deste concepto, engadiu, englóbanse a Realidade Virtual, a Realidade
Aumentada e a Realidade Mixta. A primeira ofrece unha inmersión
completa nun mundo virtual mediante o uso de gafas que non permiten
ver a contorna que está arredor. A segunda, pola súa banda, “é
todo o contrario", explicaba González, xa “que permite a
visualización de capas virtuais superpostas sobre o mundo real
mediante un dispositivo móbil ou unhas gafas”. Por exemplo, grazas
a esta tecnoloxía, apuntaba, “podería ver a todas as persoas da
sala co seu perfil de Linkedin superposto”, é dicir, “segues
vendo a realidade pero con información virtual que a complementa”.
Finalmente, a mixta implica “ir un paso máis aló, un avance da
tecnoloxía de Realidade Aumentada”, na que os elementos virtuais
están perfectamente integrados na contorna e permiten interactuar.
Por exemplo, explicaba, “podería estar dentro dun avión e as
gafas estarían recoñecendo o avión e explicando determinados
procesos”. Estas tecnoloxías, engadía, “están avanzando moi
rápido e mesmo estanse deseñando lentes de contacto con pixels
integrados para empregar en lugar das gafas”.
O
responsábel de Arsoft tamén explicou as utilidades e aplicacións
de cada unha destas tres tecnoloxías no eido industrial. Así, a
Realidade Virtual está moi presente na industria e emprégase para
adestramento, capacitación e formación “pola cantidade de cartos
que aforran as empresas” ao non ter que desprazar formadores nin
material, como prototipos de vehículos ou maquinaria, para formar os
técnicos nos diferentes procesos.
No
que se refire á aplicación da Realidade Aumentada, as vantaxes
radican en que permite ter acceso a información de forma
instantánea, situando datos sobre os obxectos reais de forma que se
poidan aumentar a información sobre eles.
Pola
súa banda, a Realidade Mixta está empregándose en procesos de
inspección, nos que as gafas ademais permiten rexistrar información
en tempo real, “sen ter que anotar en papel que, por desgraza, é o
estado actual das cousas na maioría das industriais”.