A segunda xornada da ICCWeek acolleu un apaixonante un percorrido pola historia dos videoxogos
venres, 9 de outubro do 2020
A
Deputación de Ourense organiza estes días a nova edición da semana
cultural, creativa e tecnolóxica ICCWeek,
que vén marcada pola seguridade sanitaria e polo distanciamento pero
tamén pola vontade de xuntar forzas para espallar tecnoloxías e
innovacións que nos permitan superar a crise económica e social. Na
segunda xornada do evento, a deste xoves, os protagonistas foron o
deseño, coa particular visión dun referente como Oscar Mariné,
charla presentada polo presidente da Deputación, Manuel Baltar, e os
videoxogos, cunha viaxe pola historia da súa música, da man da
musicóloga ourensá Erea Carbajales, e unha mesa redonda na que tres
expertos no sector analizaron as oportunidades nesta industria.
Na
xornada matinal deste xoves, o presidente da Deputación, Manuel
Baltar, presentou o relatorio do recoñecido deseñador, tipógrafo e
artista Oscar Mariné, deixando constancia da súa satisfacción “por
conseguir traer á ICCWeek, logo de moitos intentos en pasadas
edicións, a un gran creador e pope do deseño gráfico
internacional’’’’.
No
seu relatorio, Oscar Mariné realizou un repaso da súa vida
artística a través dos seus máis importantes traballos en 40 anos,
que marcan a evolución do deseño español. Nas súas costas garda
decenas de traballos nacionais e internacionais en eidos tan diversos
como o deseño editorial, a imaxe corporativa, o cinema ou a
industria musical. Mariné relatou un percorrido desde os seus
inicios apegados ao xurdimento da Movida dos anos 80, deseñando
portadas de revistas e discos de grupos como Siniestro Total, e máis
tarde Los Rodríguez, Andrés Calamaro, e Bruce Springsteen, ata os
traballos para marcas que converteu en referencias dunha época, como
Camper, Absolut Vodka ou Swatch.
No
seu repaso artístico, Mariné destacou os carteis de numerosas
películas españolas nas que deixou a súa pegada; como Tierra
(Julio Medem,1996), El Día de la Bestia (1995) e 800 balas
(Alex de la Iglesia, 2002) e Todo sobre mi madre (Pedro
Almodovar,1999), un dos seus traballos máis icónicos, do que contou
algúns segredos, como o detalle de que utilizou as cores da bandeira
francesa para tentar ter máis éxito no Festival de Cannes, e
engadir unha ilustración orixinal evitando así que na distribución
internacional se modificara o cartel.
Pola
súa banda, a musicóloga ourensá Erea Carbajales fixo un percorrido
histórico polos elementos musicais nos videoxogos, desde as
primeiras máquinas Arcade de finais dos anos 70 onde só se incluían
elementos sonoros sinxelos, e un son diferenciador para marcar os
fallos do xogador, despois coa incorporación de música clásica,
libre de dereitos e que incorporaban os propios programadores, ata a
chegada dos videoxogos “más míticos dos anos 80”, con melodías
sinxelas e aditivas como as de Pacman, Mario Bros ou
Tetris que, segundo lembrou, foron referentes desa xeración.
Tamén fixo un repaso polo presente do sector, “onde os grandes
estudios manexan importantes orzamentos nos videoxogos máis
populares, e onde equipos de máis de 100 músicos e compositores
poden chegar a traballar para o desenvolvemento das bandas sonoras
dos títulos máis coñecidos do mercado”. Segundo engadiu, “a
música desde sempre foi elemento fundamental para adentrar ao
xogador no videoxogo, e chegou a cobrar tal importancia que xa
existen discos gravados só con música de videoxogos, ou emisoras de
radio especializadas en música de videoxogos”.
Na
última das actividades da xornada, Roberto Yeste de Play Station,
Kiko Bejar, de Benditos Videojuegos, e Sonia Herranz, de Hobby
Consolas participaron nunha interesante mesa redonda sobre as
oportunidades da industria dos videoxogos, moderada por Alberto
Xogón.
Os
profesionais analizaron a nova realidade no sector, despois da
pandemia, onde souberon adaptarse as novas circunstancias con
rapidez, xerando eventos en liña, competicións e incluso
presentacións de produtos. Roberto Yeste indicou que con este tipo
de eventos incluso chegaron a máis público que se se fose
organizado de xeito presencial. E tamén destacaron como mentres
outros sectores están en dificultades nestes momentos, o sector dos
videoxogos mantén ou incluso aumentou o nivel de traballo e
actividade. Kiko Bejar insistiu na necesidade de que España non só
sexa un país consumidor de videoxogos senón tamén produtor e
xerador de contidos de entretemento.
Sonia
Herranz apuntou “a interesante evolución da presenza das mulleres
nos videoxogos como consumidoras”, pero tamén “como xeradoras de
contidos”. Sobre os perigos do abuso das pantallas, os tres
destacaron a importancia do uso dos controis parentais e as
ferramentas de control nos dispositivos e nos propios contidos que se
consumen.
Para
a xornada do venres, a partir das 12.30 horas está prevista a
conferencia de Alejo Stivel, que poderá ser seguida en streaming.
A industria musical será a protagonista nunha revisión sobre a
figura do produtor musical, baseada na súa propia experiencia vital.
Co-fundador do grupo Tequila, banda coa que acadou numerosos éxitos
nos inicios dos 80, Stivel leva adicados máis de 30 anos á
produción musical, teatral e publicitaria.