A ESEI acollerá en outubro a fase final do primeiro hackathon turístico galego-portugués
martes, 13 de setembro do 2022
O
primeiro Hackathon-Laboratorio
de Ideas e Innovación abordará os principais desafíos de
sustentabilidade do sector turístico en Galicia e norte de Portugal.
A iniciativa, nada no marco do proxecto galego-luso Emprende Makers,
reunirá a alumnado, emprendedores e profesionais de diferentes eidos
para facer propostas innovadoras e cun importante compoñente
tecnolóxico neste eido.
Emprende
Makers
Liderado
polo Concello de Ourense, Emprende Makers ten como entidades
beneficiarias, na parte galega, á Secretaría Xeral de Emprego da
Xunta de Galicia, á Deputación de Ourense e á Universidade de
Vigo, e por parte lusa ás cámaras municipais de Paredes de Coura,
Melgaço e Vila Nova de Famalicão e á Universidade do Minho. O
proxecto pretende crear e desenvolver unha rede de emprendemento
baseada en centros de fabricación dixital e prototipado da
Eurorrexion Galicia-norte de Portugal que actuará como un espazo
común de innovación tecnolóxica e creativa.
Presentación
A
convocatoria do Hackathon-Laboratorio de Ideas e Innovación foi
presentada este luns 12 de setembro no Campus de Ourense por
Francisco Javier Rodríguez, director da Escola Superior de Enxeñaría
Informática (ESEI); Armando Ojea, tenente alcalde do Concello de
Ourense, e César Fernández, vicepresidente segundo da Deputación
de Ourense.
No
transcurso do acto, Francisco Javier Rodríguez subliñou que, en
xeral, “temos todos a idea de que un hackathon é un evento
só de informática, de programación, pero neste caso buscamos que
sexa un laboratorio de ideas multidisciplinar, cun compoñente de
informática, web ou tecnoloxía” e centrado nun reto concreto.
Pola
súa banda, Armando Ojea lembrou "a sensibilidade" do
Concello de Ourense “coa promoción da tecnoloxía punteira”,
destacando que “a sustentabilidade no turismo empeza a ser unha
cuestión que comeza a ser delicada” debido á súa masificación.
Por último, César Fernández subliñou que Emprende Makers é un
exemplo "da colaboración e cooperación institucional e
administrativa" e puxo en valor deste hackathon o
feito de que permite “recoller as ideas da sociedade” e fomentar
a participación cidadá.
A
xeira de traballo colectivo presentada este 12 de setembro reúne a
alumnado ou profesionais de diferentes ámbitos e ten como principal
obxectivo “resolver desafíos nun tempo específico, curto e
continuo”.
As
propostas poden estar centradas en calquera ámbito urbano, rural ou
natural deste territorio, así como calquera outra vila, comarca ou
paraxe singular. O desafío é aumentar o turismo en Galicia, Norte
de Portugal ou en ambos territorios cun enfoque transfronteirizo.
“Buscamos solucións tecnolóxicas, deseños de proxectos ou
procesos innovadores que contribúan á mellora do posicionamento de
Galicia, o norte de Portugal ou de ambos espazos como destino
turístico”, sinalan desde a organización. Os proxectos deberán
centrarse nun ou en varios dos elementos diferenciadores deste
territorio ou calquera outro elemento do seu patrimonio natural ou
cultural, material ou inmaterial. Estes elementos terán que estar
integrados nas propostas a presentar de forma que poidan funcionar
como pancas para aumentar a afluencia de visitantes e a atracción de
turismo de calidade.
A
actividade terá un formato híbrido (primeira fase online) e
segunda fase (final), que se celebrará de modo presencial na Escola
Superior de Enxeñaría Informática do Campus de Ourense os días 14
e 15 de outubro. Os equipos serán de tres a cinco persoas, equipos
que poden presentarse xa pechados ou ser formados pola organización
no caso das persoas que se inscriban a título individual. Trala
configuración de equipos e a admisión das súas ideas de proxecto,
comezará unha fase de mentoring virtual de cada
proposta a cargo de especialistas para na fase presencial rematar os
proxectos e presentalos ao xurado. Catro serán os equipos premiados,
oscilando a contía dos galardóns dos 500 aos 2000 euros. A
inscrición está aberta ata o 25 de setembro a
través da web do evento.