Stadia será a nova plataforma de xogos en streaming de Google
mércores, 20 de marzo do 2019
Dentro da Game Developers Conference, que até o venres ten lugar en San Francisco (California), Google realizou unha conferencia de grande impacto ao presentar en sociedade a súa nova plataforma de xogo en liña, Stadia, que promete revolucionar o lecer electrónico ao ofrecer videoxogos ao instante a todo tipo de pantalla, ou sexa, que os xogos corren na nube para visualizarse na pantalla dun smartphone, dunha tableta, dun ordenador de escritorio ou portátil (incluso de pouca potencia) e mesmo un televisor.
VÃdeo coa presentación de Google na GDC
Esta nova plataforma de videoxogos pretende ofrecer inicialmente xogos que
corran até a 4K con HDR a 60 imaxes por segundo e con son envolvente, ou sexa,
cunhas prestacións propias das consolas domésticas máis potentes e, de feito,
dende Google aseguran que a potencia gráfica coa que contarÃa inicialmente cada
instancia de Stadia superarÃa á da PS4 Pro e a Xbox One X xuntas, coa vantaxe
adicional de que continuarÃan a medrar en capacidade de xeito que no futuro
poderÃan chegar a ofrecer xogos en 8K a 120 fotogramas por segundo sen que o
usuario teña que realizar investimentos en hardware.
O software de Stadia corre nos servidores de Google repartidos por todo o
mundo, o que permitirá que este servizo poida estrearse en EE.UU., Canadá, Reino
Unido e boa parte de Europa (sen confirmar se España está entre a selección
inicial de paÃses) durante este mesmo ano, pero esta infraestrutura de rede
tamén xogarÃa co feito de que YouTube pertence a Google, ou sexa, que Stadia
estará moi ben integrado con YouTube para a retransmisión de partidas en vivo,
chegando estas emisións á mesma resolución para os espectadores que para o
xogador principal, polo que a experiencia de visionado non terÃa rival
actualmente, e tamén aproveitarÃa as retransmisións como canle promocional dos
xogos (xa que poderÃan xogarse practicamente ao instante) e tamén dos streamers (que poderÃan, por exemplo,
xestionar unha cola de xogadores contras os que competir en liña).
AÃnda que Stadia funcione practicamente con calquera mando de xogo do mercado,
Google tamén lanzará un mando especÃfico que incluirá botóns para compartir
contidos dos xogos en liña e para invocar ao Asistente de Google (co que poderá
falarse a través do micrófono integrado no mando) e, como detalle especialmente
rechamante, o mando conectarase directamente a Wi-Fi, para comunicarse cos
servidores de Stadia con independencia da pantalla que se empregue para a
visualización, ou sexa, reducindo retardos.
Na presentación realizada na GDC puido verse o xogo Assassin’s Creed Odyssey nun portátil Pixelbook, nun ordenador de
sobremesa moi básico, nun smartphone Pixel 3 XL, nunha tableta Pixel Slate e
nun televisor conectado a un Chromecast Ultra, deixando claro que o sistema
funciona con diferentes tipos de mandos. Deixáronse ver en acción os xogos Doom: Eternal, NBA 2K9, e Shadow of the Tomb
Raider; confirmouse que os xogos para esta plataforma poden desenvolverse con
motores como Unity e Unreal, sendo compatible con motor de fÃsicas Havok; pero
polo momento non sabemos cantos estudios apoiarán esta iniciativa, o catálogo
de xogos que ofrecerán, os modelos de negocio polos que apostarán, os prezos
que terán os xogos e o servizos ou incluso se haberá xeito de poder gozar de
Stadia en iOS. O que si parece claro é que Google está a tomarse esta aposta en
serio, e para demostralo anunciaron o nacemento do estudio de videoxogos Stadia
Games and Entertainment, que estará dirixido por Jade Raymond, unha figura moi
recoñecida no sector dende o lanzamento dos primeiros Assassin’s Creed.
Moitas son as incógnitas sobre Stadia, pero vendo que Microsoft vai presentar
este mesmo ano outro servizo semellante, mentres que Sony ten PlayStation Now,
podemos ter a impresión de que as grandes compañÃas non queren perder a
oportunidade de tomar posicións no que poderÃa ser o futuro da industria do
lecer con maior facturación na actualidade.
VÃdeo de presentación de Stadia