As enxeñarías da UVigo impulsarán a industria do automóbil cun coche virtual
luns, 6 de maio do 2019
As
escolas de enxeñaría da Universidade de Vigo van impulsar de
maneira conxunta a transformación da industria do automóbil. E
farano, entre outras cousas, construíndo un coche virtual con vistas
a ensaiar o seu comportamento en diferentes circunstancias. A
iniciativa, posta en marcha ao abeiro do programa Peer-Learning
Experience, financiado por La Fondation Dassault Systèmes, busca
crear unha comunidade internacional colaborativa de docentes formados
no uso da ferramenta 3Dexperience, organizados en base a un grupo de
universidades.
O
profesor da Escola de Enxeñería Industrial Jorge Cerqueiro é o
coordinador para a Uvigo desta iniciativa de tres anos de duración,
que desenvolve a súa primeira fase entre xaneiro e xullo deste ano.
O docente subliña que Vigo “é a única universidade galega na que
se puxo en marcha un proxecto tan ambicioso que, máis aló da
utilización do software 3Dexperience, diríxese a formar o alumnado,
o persoal docente e as e os profesionais nas ferramentas que levarán
a cabo a transición das empresas actuais cara a Industria do Futuro
(Industry of the Future, IoF)”.
Xunto
coa UVigo, no programa Peer-Learning Experience participan as
universidades Politécnica de Madrid, Cantabria, Sevilla, Valencia,
León e Mondragón, cada unha delas con proxectos sobre diferentes
temáticas, como a fabricación intelixente, a fabricación
aeronáutica, a simulación ou a enxeñaría de sistemas, entre
outras.
No
caso de Vigo, o proxecto centrarase no eido do motor e orientarase ao
desenvolvemento intelixente mediante as técnicas colaborativas de
deseño en 3D e da enxeñaría de sistemas de produtos que integran
unha manchea de tecnoloxías (mecánica, electricidade, electrónica
ou automática). Como dixemos, un dos alicerces da iniciativa é o
uso conxunto do software 3Dexperience, que no caso concreto da UVigo
servirá para construír modelos denominados “xemelgos dixitais”,
que permitirán ensaiar o seu comportamento “en distintas
situacións e circunstancias de funcionamento”. Os resultados
destas simulacións poderanse comparar cos dos ensaios reais para
afinar as súas variábeis. Desta maneira, as respostas serán
“representativas” das do produto real, eliminando os tempos e
custes derivados da elaboración de prototipos físicos para realizar
ensaios de funcionamento.
Nos
primeiros treitos do proxecto construiranse prototipos dixitais de
produtos e sistemas automatizados do automóbil sinxelos, avanzando
na complexidade nas etapas sucesivas, evolucionando progresivamente
cara o modelo ou “xemelgo dixital” do vehículo na súa
totalidade que permita realizar ensaios virtuais representativos do
vehículo real a desenvolver.