A UVigo lanza unha app para ilustrar os procesos da selección natural entre os escolares
xoves, 31 de outubro do 2019
Un
equipo de investigadores da Universidade de Vigo vén de desenvolver
e lanzar unha aplicación móbil directamente encamiñada a botar luz
sobre o funcionamento da selección natural das especies, das leis de
Mendel e da influencia do hábitat sobre aquelas. Trátase
de SnailRain, en palabras da UVigo un exemplo perfecto de como se
pode educar en ciencia e facelo de maneira divertida e tecnolóxica.
A
creación deste xogo enmárcase nun proxecto de investigación
estatal liderado polo catedrático Emilio Rolán e o profesor Antonio
Carvajal, ambos do Departamento de Bioquímica, Xenética e
Inmunoloxía. Rolán explica que SnailRain “amosa como unha
poboación de caracois adáptase á selección natural”, mentres
que o hábitat no que viven e a súa configuración xenética
condicionan a probabilidade de supervivencia ante o depredador. Ese
papel de depredador que trata de matar caracois é o que desenvolve o
xogador, que elimina os gasterópodos co dedo a medida que estes caen
da parte alta da pantalla simulando distintos hábitats.
SnailRain
xorde dunha constatación: a constatación dos bos resultados
educativos que acada a confluencia entre contidos educativos,
tecnoloxías e espírito lúdico. O obxectivo do xogo é que o usuario
experimente como a selección natural é quen de adaptar a cor das
poboacións á cor do seu hábitat, “representando unha
simplificación de como podería evolucionar a coloración de
camuflaxe”, explican os investigadores, engadindo que no xogo os
usuarios teñen que capturar caracois para alimentarse mentres estes
móvense polo seu hábitat, simulando o que sería o proceso de
captura dun depredador visual calquera.
Segundo
engaden os seus creadores, trátase dun xogo para todas as idades,
que pode ser empregado a partir dos 7 anos. Con todo, a franxa
obxectivo do público ao que se busca chegar é do alumnado da ESO,
complementando e ampliando os seus coñecementos sobre a evolución.
O
xogo está dispoñíbel para Android pero os seus impulsores non
descartan facer no futuro unha versión para iOS.
A
idea de poñer en marcha iniciativas coma esta responde a “unha
corrente global”, explica Rolán, destacando que o proceso atinxe a
todas as facetas da nosa contorna: “Hoxe non fai falta recorrer aos
discos para facerse famoso cunha canción e, do mesmo xeito, unha
clase de teoría debe tratar de utilizar recursos da web e visuais”.
Rolán recoñece a necesidade dos docentes de actualizarse, pero
remata salientando que isto debe facerse “sen perder nunca o
obxectivo prioritario de calquera labor docente: ensinar conceptos
complexos da forma máis sinxela pero precisa posíbel”.