Os músicos denuncian que só reciben un 10% do total pola explotación en streaming dos seus traballos
venres, 31 de outubro do 2014
Escoitar música en
streaming a través de servizos como Spotify ou Grooveshark xa
hai tempo que é unha opción básica e de uso diario para millóns
de seareiros. Trátase, para os artistas, dunha solución moito
mellor cá dos internautas descargando música sen ter pagado por
ela, en parte porque algo de beneficio polo seu traballo si que lles
chega. Pero é de abondo este beneficio, por outra banda lícito e
natural? Pois semella que non, que non abonda. Así se reflicte nunha
investigación chamada Unha remuneración xusta para os creadores
de música na era dixital, que
apunta a que os autores só reciben un 10% do total de ingresos pola
difusión en streaming das súas cancións. Mentres, as
discográficas métense no peto até un 60% do gañado.
Unha vez máis, seguimos
co problema de sempre: o que levou ao negocio discográfico
tradicional á focha da que non dá saído (eses prezos polos CD e
vinilos) e que ten a súa raizame na perpetuación da cobiza dos
selos e compañías musicais baixo distintas facianas. Diferente tipo
de consumo para o mesmo negocio discográfico de sempre. A dita
investigación, impulsada pola plataforma do mesmo nome, apunta a que
o xusto de verdade sería que os músicos percibisen polo menos o 80%
da facturación total pola explotación das súas obras en Internet.
O traballo foi
desenvolvido polo Consello Internacional de Creadores de Música
(CIAM) e o seu obxectivo é afianzar e consolidar “un modelo de
distribución de ganancias máis equitativo”. O movemento xa conta
co apoio da Confederación Internacional de Sociedades de Autores e
Compositores (CISAC), a Music Creators North America (MCNA) e a
Sociedade de Compositores, Autores e Editores de Música de Canadá
(SOCAN).